پشت پرده زندگی هوشمند یکپارچه اپل

مدت زمان زیادی از ارائه دستگاه‌های اپل ویژن پرو به بازارهای عمومی نمی‌گذرد. در حالی که دنیا همچنان بهت زده محصول نوآورانه اپل است، متخصصان این شرکت درخواستی مبنی بر ارائه یک تکنولوژی جدید را در اتحادیه اروپا به ثبت رسانده‌اند. این تکنولوژی که (AAPL.O) نام دارد پرداخت کردن از طریق دیوایس‌های اپل، علی‌الخصوص اپل ویژن را به صورت فزاینده‌ای آسان‌تر خواهد کرد.

(AAPL.O) دقیقا چیست و چطور می‌تواند مکملی برای کاربران اپل ویژن پرو باشد؟

(AAPL.O) را می‌توان نسل جدیدی از فناوری NFC در نظر گرفت. افرادی که تا به حال با NFC سر و کار داشته‌اند به خوبی از نحوه کار کرد این فناوری آگاه هستند. به کمک این تکنولوژی، کیف پول شما به طور کامل در دیوایس موبایلتان ذخیره خواهد شد. بعد از آن نیز خواهید توانست صرفا با در اختیار داشتن موبایلتان، تمامی پرداخت‌های روزمره را انجام دهید.

از طرفی، اپل ویژن پرو را می‌توان به عنوان گام بزرگ مهندسان اپل به سوی زندگی آینده توصیف کرد. به طور کلی انسان هر طور هم که زندگی کند، نیاز به بستری برای مدیریت پرداخت‌هایش خواهد داشت. با عمومی شدن فناوری (AAPL.O)، نحوه مدیریت پرداختی برای کاربران اپل به شکل قابل توجهی تسهیل خواهد شد. ساده بگویم: «کافی است از پشت لنزهای اپل ویژن پرو به قبض پرداختتان نگاه کنید، تا فرآیند پرداخت به طور خودکار انجام شود».

تفاوت‌های کلیدی (AAPL.O) و NFC

اپل تمام تلاشش را کرده که فناوری‌های برند و قدیمی خود از جمله Face ID و مکانیسم‌های suppression را در توسعه تکنولوژی (AAPL.O) ادغام کند. به کمک این تکنولوژی کاربران می‌توانند نحوه پرداخت محصولات مختلف را به صورت پیش فرص تعریف و دسته بندی کنند و بدین ترتیب نیازی به هیچگونه عملیات دستی حین پرداخت وجود نداشته باشد.

اقدام اپل برای رونمایی از این فناوری درست اندکی بعد از رونمایی اپل ویژن پرو، اگرچه شتابزده به نظر می‌رسد اما حساب شده است. اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، حتی می‌توانیم رونمایی از این فناوری را دیر هنگام نیز در نظر بگیریم. مدتی پیش بود که اپل در رقابتی حقوقی با اسپاتیفای به نقض قوانین رقابت عادلانه محکوم شد. این محکومیت که بیشتر مرتبط با سیستم پرداخت انحصاری اپل بود، جریمه‌ای دو بیلیون دلاری را به پای این غول تکنولوژی آمریکایی نوشت.

حال از بخت خوب مهندسان اپل، توسعه دوباره (AAPL.O) با تب و تاب استفاده از اپل ویژن پرو همراه شده است. به همین دلیل هم هست که در تبلیغات این سامانه، عبارت‌های کلیدی قابل توجهی پیرامون زندگی مدرن و مدرنیته همه جانبه به چشم می‌خورد.

آیا اتحادیه اروپا به اپل اجازه ورود دوباره به حوزه مدیریت پرداخت‌ها را خواهد داد؟

اگر اتحادیه اروپا دست اپل را برای بازگشت به بسترهای مدیریت مالی باز بگذارد، کمپانی اپل کم و بیش از پرداخت جریمه دو میلیارد دلاری ذکر شده معاف می‌شود. به همین دلیل هم هست که اپل دو سال تمام را صرف توسعه این فناوری و همزمان شدن مارکتینگ آن با مارکتینگ اپل ویژن پرو کرده تا احتمال پذیرفته شدن توسط اتحادیه اروپا را بالا ببرد.

به نظر می‌رسد که نظر اتحادیه اروپا هم درباره آغاز به کار دوباره اپل در این حوزه مثبت است. البته به شرطی که اپل بدون قید شرط، حضور اپراتورهای بانکی مختلف را برای کارکرد در این بستر بپذیرد و هیچ مرکزی را از ثبت تراکش‌هایش در این بستر محروم نکند. حال باید تا ماه آینده صبر کرد و دید اتحادیه اروپا در نهایت چه تصمیمی پیرامون AAPL.O خواهد گرفت.

کسب و کارهای ایرانی مراقب گام‌های جدید اپل باشند

اپل از جمله شرکت‌های آوانگارد حوزه فناوری است. سبکی از زندگی که اپل امروز به کاربران خود ارائه می‌دهد تا چند ستال دیگر میان عموم کمپانی‌ها و مردم دنیا همه گیر می‌شود. سوال مهم این است که آیا شما و کسب و کارتان برای ورود به دنیای فردا آماده هستید؟ آیا نسل بعدی مشتریان نیز می‌توانند به کمک ابزارهای فناورانه خود از محصولات شما استفاده کنند؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت نیست، همین حالا با کارشناسان شرکت طوبی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *